autor pracy:
Ramirez


data zamieszczenia: lata temu
inne prace autora:
Nie masz jeszcze swojego konta? Zarejestruj się. Po pierwsze
podaj swój nick:
GURPS+scenariusz | GURPS | scenariusz
Wróżka Weronika
WSTĘP

Początki bywają trudne ,a połączenie graczy w jedną całość często dokonuje się w sztuczny sposób.Scenariusz ten pozwala na osiągnięcie tego w sposób naturalny - BN sam sobie wybiera graczy stawiając ich niejako przed faktem dokonanym .Jeśli któryś z graczy nie wykaże chęci integracji, trzeba wcielić go w inny sposób ( zbiegi okoliczności chodzą po ludziach , a stan grupy musi się zgadzać ) .

Zaletą tego scenariusza jest to , że wypełniwszy swe zadanie gracze mogą się spodziewać innych zleceń od wróżki , a często zgłaszają się do niej osoby bardziej potrzebujące detektywów niż osób o paranormalnych zdolnościach . Grupa robi też sobie w tej historii stuprocentowych wrogów , którzy zapewnią jej atrakcje w długie zimowe wieczory. Przygody z nimi można rozwinąć w oddzielny scenariusz lub wplatać w kolejne kampanie ( nieźle przy tym mieszając ) .

Przygoda ograniczona jest wewnętrznym czasem , nie ma co tu główkować , a akcja toczy się niemal liniowo .Jakby co - wypada graczom trochę pomóc - celem scenariusza jest poznanie ich ze sobą i otaczającym ich światem . Napisałem go jako wstępniak do dużej kampanii , w której gracze musieli już być znajomymi wróżki .Mieli też okazję zorientować się w realiach otaczającego świata .

A , jaki jest ten świat ? Wzorowany był na książkach Karla Wagnera i Glena Cooka . Wszechobecne są tu mroczne tajemnice, polityczne spiski, ambicje realizowane przy pomocy zaklęć podszeptywanych przez Starszych ( i nie mówię tu o dobrotliwym staruszku z sąsiedztwa ) . Ruiny mrocznych , przedludzkich budowli , atmosfera czegoś złego , nieokreślonego , wyczuwanego i pamiętanego przez podświadomość (działy : "czemu nasi przodkowie tak długo siedzieli na drzewach" i "jak zabili to co siedziało na ziemi , miało macki i oblizywało się nucąc przepisy kucharskie z kamiennej tablicy " ) . Występują też jasne elementy ... okraszane śmiechem historie opowiadane przez pensjonariuszy zakładów dla obłąkanych .

Hmm ... fajna reklama wyszła , prawie jak Lovercraft w średniowieczu . Cóż tak naprawdę zaletą ( i wadą ) jest to , że świat ten żyje własnym życiem, a przeciętny gracz ma takie szanse zmienić jego rytm, jak gąsienica trasę drogowego walca . Przez to jest prawdziwy . Mroczność jest zaś taka, jak wyglądała w klasycznych Wiekach Średnich , w naszej rzeczywistości ( paranoja spisków , koterii i układów zresztą też ). Tylko potwory są trochę inne ...bardziej...ludzkie ...


[url=paki/gurps_ramirez_sc.zip">Zciągnij scenariusz spakowany ZIP'em[/url]


KOMENTARZE:

Tylda (~) oznacza podpis osoby niezarejestrowanej.


2006-12-18 15:05    IP: 80.54.158.2


Czy mogła by mnie pani zaczarować abym bardzo dobrze i szybko szyła i mnieła z praktyk i ze wszystkiego dobre oceny to jest bardzo ważne.Muj numer to 600750649
--
~Emilia


DODAJ KOMENTARZ

Pola oznaczone gwiazdką są obowiązkowe

Podaj swoje imię*:
Podaj swój adres email:
Zapisz słownie cyfrę 7*:



Zawarte tu prace moża wykorzystywać tylko za wyraźną zgodą autorów | Magor 1999-2018 | Idea, gfx & code: Vaticinator | Twoje IP: 54.160.243.44