autor pracy:
Jesus


data zamieszczenia: lata temu
inne prace autora:
    losowe inne prace z tej kategorii:
    Nie masz jeszcze swojego konta? Zarejestruj się. Po pierwsze
    podaj swój nick:
    WARHAMMER+bestiariusz | WARHAMMER | bestiariusz
    Velty
    Pochodzenie

    Velty są tworami Chaosu, dziwnymi mutantami. Pochodzą prawdopodobnie od ludzi, gdyż posiadają wiele ludzkich cech fizycznych. Ich umysły jednak spaczone są do tego stopnia, że nie są w stanie normalnie funkcjonować. Opanowane są jedynie żądzą ciągłego mordu i zniszczenia. Początkowo pojawiały się sporadycznie. Pierwsze wzmianki o natknięciu się na te istoty przywozili kupcy, którzy zapuszczają się na daleką Północ, aż po Kislev i Norskę. Dziś napotkać je można wszędzie, gdzie rozprzestrzenił się już Chaos.

    Charakter

    Zły lub chaotyczny (chaotyczny zły)

    Budowa ciała

    Velty są niewielkiego wzrostu, dorosłemu mężczyźnie sięgają głową mniej więcej do brzucha. Mają kształty humanoidalne, poruszają się wyprostowane, jedynie ich ręce są proporcjonalnie dłuższe niż u człowieka. Całe ich ciało pokryte jest porowatą, szorstką skórą barwy bladego fioletu. Nigdzie nie posiadają owłosienia. Nie noszą na sobie także jakiegokolwiek odzienia. Ich skóra ma chorobliwy wygląd, gdyż cała pokryta jest różnymi naroślami, guzami i innymi deformacjami. Na barkach, ramionach i głowie istot widnieją pomarańczowe plamy, na myśl przywodzące pleśń i łuszczący się naskórek. Zarówno u rąk, jak i u nóg stworzenia te posiadają jedynie trzy palce, do tego nie chwytne - nie mogą więc posługiwać się skomplikowanymi narzędziami. Są one zakończone ostrymi pazurami. Na stawach - kolanach i łokciach - velty posiadają ostre wypustki, przypominające rogi. Są one twarde i wytrzymałe, jednak nie zbudowane z kości. Ich twarze są płaskie, zamiast nosa widnieją jedynie dwie szparki. Oczy mają głęboko osadzone, pod wyraźnymi łukami brwiowymi, czarne i pozbawione tęczówek. Jedyne dźwięki, jakie są zdolne z siebie wydać, to charkoty i nieprzyjemne, gardłowe bulgotanie.

    Występowanie, populacja

    Velty napotkać można w północnej części Starego Świata, pomiędzy Norską a mniej więcej rzeką Urskoj na południu. Ich występowania nie można jednak uznać za pospolite. Podczas zimowych miesięcy ukrywają się w jaskiniach i pieczarach, a na powierzchni pojawiają się dopiero wraz pierwszymi ociepleniami. Nie wiadomo ani jak długo żyją, ani jak szybko dorastają, przede wszystkim z tego względu, że nikt się tym nie interesuje.

    Velty występują zawsze w grupach, minimum po kilkanaście osobników. Są postrachem drwali, myśliwych i innych, zapuszczających się samotnie w las ludzi. Na szczęście nie widuje się ich cały rok, a gdy w końcu wychodzą z ukrycia, okoliczna ludność stara się robić na nie obławy. Nie jest to jednak problem masowy, gdyż populacja ich na zamieszkanym przez ludzi terenie wynosić może najwyżej klika, kilkanaście setek osobników.

    Tryb życia, odżywianie

    Velty są stworzeniami mięsożernymi. Nikt nigdy nie zaobserwował, aby jadły cokolwiek innego poza mięsem. Nawet zapasy, takie jak suszone owoce czy suchary, znajdowane przy resztach zwłok ich ofiar, pozostawały nietknięte. Zwłoki jednak zawsze znajdowano obgryzione do kości. Zjadane są także konie, osły czy inne zwierzęta. Nie gardzą także wnętrznościami, dlatego napaść veltów można łatwo rozpoznać po tym, że nie zostaje z ich ofiar nic, poza kośćmi.

    Velty polują zazwyczaj w nocy, lecz nie jest to regułą. Ich wzrok pozwala im na bezproblemowe poruszanie się po lesie nawet po zmroku, dlatego daje im to przewagę nad innymi istotami. Często także wybierają się na łowy zaraz po zmroku lub o świcie, kiedy to chłopi spieszą do swoich domów lub na pola. Biada tym, którzy postanowią nocować w lesie.

    Walka

    Taktyka veltów jest o tyle nieskomplikowana, co skuteczna. Są oni bardzo szybkimi biegaczami, co zwykle pozwala im na dogonienie ofiary. Szarżują więc otwarcie, wyskakując spomiędzy drzew, machając szponiastymi rękami i wydając z siebie bulgoczące odgłosy. Ofiary ogarnięte paniką próbują salwować się ucieczką, co w zalesionym terenie prowadzi prędzej czy później do potknięcia się i upadku. I jest to już ich koniec. Nawet, jeżeli zabiją jednego czy dwóch osobników, to reszta i tak rozedrze ją na strzępy swoimi pazurami.

    Ogień nie odstrasza tych istot, a można nawet powiedzieć, że je przyciąga. Dlatego wszelkie ogniska palone na terenie łowieckim veltów prawie zawsze sprowadzają te stwory. Nie wahają się zaatakować uzbrojonych ludzi, gdyż prawdopodobnie nie są w stanie rozpoznać zagrożenia tkwiącego w ich broni.

    Pazury veltów zadają obrażenia z modyfikatorem +1. Istnieje 40% szans na to, że rana nimi zadane zostanie zainfekowana.

    Typowa charakterystyka

    SzWWUSSWtŻywIAZr
    533-2244519


    CPIntOpSWOgd
    141429294


    Zasady specjalne

    Velty posiadają wrodzoną zdolność do widzenia w ciemności na odległość do 10 metrów.

    Ten tekst dostalismy od:
    www.exoduswfrp.prv.pl

    Jesus


    KOMENTARZE:

    Tylda (~) oznacza podpis osoby niezarejestrowanej.


    2005-05-04 10:48    IP: brak danych


    Więcej stforków
    więcej problemów
    więcej zabawy
    ciekawy pomysł
    podoba mi się
    :)

    --
    ~KatĂ´ Hiroyuki


    2006-05-15 14:35    IP: brak danych


    Nic ciekawego w tym potworze nie ma :| Od kolejne coś do zabicia. Zamiast wprowadzać różnego rodzaju nieciekawe velety, xanfurghi, miolki czy smerfy to wolę skorzystać z tego co jest w bestariuszu.

    Już lepszy od tego zwykły gonlin...

    --
    ~ Zniesmaczony fan WFRP


    2006-08-06 16:14    IP: brak danych


    a ja i tak najbardziej orki lubie siekac, ciac i gniesc:D
    --
    ~Jodri Silverhammer


    2006-08-06 16:16    IP: brak danych


    a i zapomnialbym najwiekszy poploch wsrod druzyny sieja snotlingi, nie smoki nie demony ale snotlingi bo te male szmaty zawsze kogos trafia na pkt przeznaczenia:[
    --
    ~Jodri Silverhammer


    2007-08-13 14:24    IP: 89.228.230.190


    Zwykły goblas tylko pokolorowany... :|
    --
    ~Ja


    2007-12-01 15:21    IP: 82.35.136.223


    troszke to przestarzałe - gdyz dawno mozna raczyc sie WFRP ED 2 - znacznie porpawiona i na swoj sposob nowatorską. Coz cieszy mnei wszak zainteresowanie mym ulubionym systemem - choc zarazem smuci totalna impotencja tworcza - p ocoz powielac wciaz wczesniejsze pomysly? Opatrzone dodatkowo bledami merytorycznymi i gramtycznymi... maist wymyslac kolejne stworki czy mrocznych mscicieli i pijanych magow - pomyslcie nad watkami rozwijajacymi swiat - zanurzcie sie w meandry zawiklanych politycznych konigacji, dwulicowosci chaosu, etc - neich ludzie czytajacy strony www czerpia jak najwiecej - ku chwale Imperatora !
    --
    ~Ohlen Haron


    DODAJ KOMENTARZ

    Pola oznaczone gwiazdką są obowiązkowe

    Podaj swoje imię*:
    Podaj swój adres email:
    Zapisz słownie cyfrę 7*:



    Zawarte tu prace moża wykorzystywać tylko za wyraźną zgodą autorów | Magor 1999-2018 | Idea, gfx & code: Vaticinator | Twoje IP: 34.231.21.123