autor pracy:
Vaticinator


data zamieszczenia: lata temu
inne prace autora:
    losowe inne prace z tej kategorii:
    Nie masz jeszcze swojego konta? Zarejestruj się. Po pierwsze
    podaj swój nick:
    WARHAMMER+profesja | WARHAMMER | profesja
    Wiking ver.1.1
    Wikingowie to dzielni odkrywcy, którzy w poszukiwaniu złota, srebra, ziemi i niewolników przemierzyli całą północną część Starego Świata oraz teren położony ponad nim. Często wyróżniają się budzącym podziw wzrostem i wyglądem. Wikingowie są zbrojnymi żeglarzami, którzy sieją postrach dzięki swej gwałtowności i śmiałości. Opanowali oni niemal całe Morze Szponów.

    Ci znakomici żeglarze to nie tylko rabusie i okrutnicy. Są oni również znakomitymi osadnikami, kupcami, rzemieślnikami, a przede wszystkim odkrywcami.

    Mimo swej wspaniałości, nie są jeszcze zbyt znani wśród mieszkańców Starego Świata. Owszem na wybrzeżach już chyba każdy o nich słyszał, lecz w głębi lądu są oni rzadkością. Spowodowane jest to tym, że wikingowie przywiązani są do żeglugi i zazwyczaj nie oddalają się od mórz i oceanów. Dopiero od niedawna w celu rozwinięcia handlu, a w szczególności poznania nowych terenów zapuszczają się wgłąb stałego lądu.


    CHARAKTERYSTYKA:

    SzWWUSSWtŻywIAZrCPIntOpSWOgd
    -+30+10+3+2+4-+1---+10--


    UMIEJĘTNOŚCI:

    - Odporność na choroby

    - Silny cios

    - Wyczucie kierunku

    - Żeglowanie

    - 50% S.b. dwuręczna

    - 50% szans na mocną głowę

    - 50% szans na pływanie

    - 25% szans na rybactwo

    - 25% szans na targowanie się


    EKWIPUNEK:

    - Niewielka jednoosobowa łódź wiosłowa.

    - Drewniana tarcza

    - Grube skórzane buty

    - Koszulka kolcza


    PROFESJE WYJŚCIOWE:

    - Żeglarz

    - Łowca nagród

    - Najemnik

    - Kapitan najemników

    - Żołnierz okrętowy

    - Banita

    - Herszt banitów


    PROFESJE WEJŚCIOWE:

    - Z tym trzeba się urodzić. (Najlepiej jeśli twoja drużyna jest już dość zaawansowana, a ty dopiero zaczynasz grę, gdyż jest to dość potężna profesja.)


    UWAGA CO DO RAS:

    Wikingiem może być tylko człowiek, krasnolud, lub ewentualnie elf (choć jest to niesłychaną rzadkością). Reszta ras niestety nie poradziłaby sobie w tak ciężkich warunkach jakie mają wikingowie.


    UWAGA CO DO WZROSTU:

    Wikingowie ze względu na ciężkie warunki w jakich żyli i wiele innych czynników osiągali ponadprzeciętny wzrost. Z tej przyczyny rzucaj za wzrost wikinga dla:

    Ludzi: 180 + 2k10 cm

    Krasnoludów: 140 + 2k10 cm

    Elfów: 180 + 2k10 cm

    *Dodatkowo elf wiking (jeśli już się zdarzy...) nie jest taki drobny jak inne elfy np. leśne, choć na mocarza i tak nie wygląda.


    ŻEGLUGA:

    Wikingowie byli na wysokim poziomie jeśli chodzi o rzemiosło na co najlepszym przykładem są właśnie ich łodzie. Łodzie wikingów są wąskie i długie, ostro zakończone po obu stronach. Ich wojenne odpowiedniki - langskip (długie łodzie) nie miały pokładu, ani przykrycia - były to łodzie "otwarte". Mniejsze, lecz szersze łodzie knorr przystosowane były do handlu. W celu zapobiegnięcia zamoczenia towaru łodzie te posiadały pół-pokład, gdyż nie zajmował on całej powierzchni łodzi, tylko jego część. Oba typy łodzi posiadały żagle, jednak mimo to w langskip-ach główny napęd stanowiły wiosła.


    RELIGIE I WIERZENIA:


    ODYN:


    Opis: Odyn jest najstarszym z bogów Wikingów. On rządzi wszystkim, gdyż jest ojcem świata. Odyn jest przede wszystkim bogiem wojny i odwagi, który decyduje o klęskach i prowadzi do zwycięstw. Jest jednak także bogiem poezji, patronem poetów tworzących pieśni, a również bogiem jasnowidzem znającym przyszłość.

    Odyn przedstawiany jest jako postać ludzka w kapeluszu o szerokim rondzie, aby uniknąć rozpoznania, odziany jest w niebieski płaszcz, a w ręku trzyma magiczną włócznię. Na jego ramionach spoczywają dwa kruki Huginn - myśl i Muninn - pamięć. Są to ptaki wojny latające w poszukiwaniu mądrości. Odynowi brak drugiego oka, gdyż oddał je w zamian za mądrość i wiedzę.

    Charakter: Neutralny/zły

    Symbol: Dwa kruki

    Zasięg kultu: Odyn cieszy się największym poważaniem na północy Starego Świata

    Świątynie: Świątynie Odyna występują raczej tylko w nadmorskich miastach... choć i tak są one rzadkością. Spowodowane jest to tym, że religia wikingów jest mało rozpowszechniona w Starym Świecie.
    Przyjaciele i wrogowie: Odyn jest neutralny w stosunku do innych bogów, chyba, że wchodzą mu w drogę.

    Dni świąt: Co dziewięć lat odbywa się dzień wielkiej czci, w którym udział muszą brać wszyscy wikingowie Starego Świata.

    Wymagania kultu: Patrz - "Dni świąt".

    Przykazania: Nigdy się nie poddawaj. Zgiń na polu walki.

    Używane czary: Wszystkie czaru magii wojennej oraz magii prostej.

    Umiejętności: Każdy z kapłanów na wstępie zostaje obdarzony umiejętnością śpiewu.

    Próby: Przeprowadzenie bitwy, gdzie jedyną szansą na wygranie jest dobra taktyka.

    Błogosławieństwa: Szał bitewny.


    THOR:


    Opis: Thor jest synem Odyna i Ziemi ma na swojej mocy pioruny, wichry oraz sztormy. Jego stanowisko przyczyniło się do tego, że jest najbardziej kochanym i szanowanym ze wszystkich bogów Wikingów. Thor jest bogiem dbającym o porządek i przestrzeganie prawa. Thor dzierży w rękach potężne oręże jakim jest młot Mjölnir, który rzucony zawsze trafia do celu po czym wraca do rąk właściciela.

    Charakter: Praworządny

    Symbol: Młot

    Zasięg kultu: Thor cieszy się największym poważaniem na północy Starego Świata

    Świątynie: Świątynie Thora występują raczej tylko w nadmorskich miastach... choć i tak są one rzadkością. Spowodowane jest to tym, że religia wikingów jest mało rozpowszechniona w Starym Świecie.
    Przyjaciele i wrogowie: Thor czuje niechęć do wszystkich złych bogów.

    Dni świąt: Co dziewięć lat odbywa się dzień wielkiej czci, w którym udział muszą brać wszyscy wikingowie Starego Świata.

    Wymagania kultu: Patrz - "Dni świąt".

    Przykazania: Walcz tylko w słusznej sprawie. Potępiaj oszustów.

    Używane czary: Kapłani Thora mogą używać wszystkich czarów magii wojennej oraz magii elementalnej.

    Umiejętności: Kapłani Thora automatycznie dostają umiejętność prawo gdyż Thor jest bogiem prawa.

    Próby: Wypicie rogu pełnego wody jednym łykiem, podniesienie dorosłego dzika, pokonanie złego kapłana.

    Błogosławieństwa: Wykrycie oszustwa.


    FREJA:


    Opis: Freja jest piękną boginią miłości - córką boga morza. Podróżuje rydwanem uprzężonym w dwa koty, a w ręku trzyma drogocenny naszyjnik Brising. Wspiera ona wszystkich zakochanych, gdyż wie jak to jest utracić swą miłość. Dawno temu opuścił ją mąż, dlatego płacze teraz ze smutku złotymi łzami.

    Freja może przybrać postać ptaka, kiedy tylko zapragnie.

    Charakter: Dobry

    Symbol: Złote łzy

    Zasięg kultu: Freja cieszy się największym poważaniem na północy Starego Świata

    Świątynie: Świątynie Freji występują raczej tylko w nadmorskich miastach... choć i tak są one rzadkością. Spowodowane jest to tym, że religia wikingów jest mało rozpowszechniona w Starym Świecie.
    Przyjaciele i wrogowie: Freya nie posiada przyjaciół, ani wrogów.

    Dni świąt: Co dziewięć lat odbywa się dzień wielkiej czci, w którym udział muszą brać wszyscy wikingowie Starego Świata.

    Wymagania kultu: Patrz - "Dni świąt".

    Przykazania: Czyń tak aby najbliższa ci osoba nie cierpiała z twojego powodu.

    Używane czary: magia iluzjonistyczna 1. i 2. poziomu

    Umiejętności: Każdy kapłan Freji zostaje obdarzony posłuchem u zwierząt oraz uwodzenie.

    Próby: Freja dla osoby wkraczającej w życie kapłańskie wyznaczyła "próbę pocieszenia". Polega ona na tym, żeby pocieszyć jakąś cierpiącą istotę. Wszystkie środki są dozwolone, byle by miały dobry efekt.

    Błogosławieństwa: Faworyzowane przez Freję umiejętności to: uwodzenie, urok osobisty.


    LOKI:


    Opis: Loki jest synem olbrzyma Fabrautura i Laufey. Loki jest bogiem przystojnym lecz sprytnym i przebiegłym - wiąże się z tym jego przydomek - "oszust".

    Loki potrafi zmieniać swą postać kiedy ma na to ochotę i w jakie zwierze chce.

    Charakter: Chaotyczny

    Symbol: Ogień

    Zasięg kultu: Loki cieszy się największym poważaniem na północy Starego Świata

    Świątynie: Świątynie Lokiego występują raczej tylko w nadmorskich miastach... choć i tak są one rzadkością. Spowodowane jest to tym, że religia wikingów jest mało rozpowszechniona w Starym Świecie.
    Przyjaciele i wrogowie: Loki lubi tylko siebie... i dba o własne interesy.

    Dni świąt: Co dziewięć lat odbywa się dzień wielkiej czci, w którym udział muszą brać wszyscy wikingowie Starego Świata.

    Wymagania kultu: Patrz - "Dni świąt".

    Przykazania: Zabronione jest donoszenie komuś o jakiejś zbrodni.

    Używane czary: Otwarcie magicznego zamka, zmylenie magicznego alarmu, strefa ciszy, strefa niewidzialności, dźwięk oraz wszystkie czary magii iluzjonistycznej.

    Umiejętności: szczęście.

    Próby: Próbą ustanowioną przez Lokiego jest najczęściej oszustwo. Kapłan powinien oszukać jakiegoś urzędnika, lub kupca tak, aby osobnik ten poniósł jakieś spore straty.

    Błogosławieństwa: Faworyzowane przez Lokiego testy to: oszustwo, przekupstwo, kradzież kieszonkowa, a umiejętności to: ucieczka, szczęście.


    FREY:


    Opis: Frey to bóg pokoju i fizycznej rozkoszy. Przedstawiany jest jako postać z wielkim penisem.

    Charakter: Neutralny/dobry

    Symbol: Penis

    Zasięg kultu: Frey cieszy się największym poważaniem na północy Starego Świata

    Świątynie: Świątynie Freya występują raczej tylko w nadmorskich miastach... choć i tak są one rzadkością. Spowodowane jest to tym, że religia wikingów jest mało rozpowszechniona w Starym Świecie.
    Przyjaciele i wrogowie: Frey przyjaźni się z wszystkimi boginiami miłości, lecz jest to tajemnicą.

    Dni świąt: Co dziewięć lat odbywa się dzień wielkiej czci, w którym udział muszą brać wszyscy wikingowie Starego Świata.

    Wymagania kultu: Patrz - "Dni świąt".

    Przykazania: Ciesz się z życia i czerp z niego przyjemności.

    Używane czary: Magia iluzjonistyczna 1. i 2. poziomu

    Umiejętności: urok osobisty

    Próby: Frey nie wyznaczył żadnych prób dla młodych adeptów.

    Błogosławieństwa: Faworyzowane przez Freya umiejętności to: uwodzenie, urok osobisty.


    Od Autora: Przy pisaniu tej profesji korzystałem z własnej fantazji oraz różnych źródeł naukowych i historycznych. Przepraszam, że ich tu nie wypisałem, ale było ich naprawdę sporo i w tej chwili nie pamiętam skąd dokładnie pochodziły zgromadzone przeze mnie materiały... Napiszę może tak: "Dziękuję wszystkim, którzy interesują się cywilizacją wikingów i udostępniają swoją wiedzę innym!!!"


    KOMENTARZE:

    Tylda (~) oznacza podpis osoby niezarejestrowanej.


    2006-05-15 14:32    IP: brak danych


    Przypominam, iż w WFRP jest Norska a nie Skandynawia.
    --
    ~fan WFRP


    2006-06-05 15:51    IP: brak danych


    na taka klase wlanie czekalem!!!!!
    --
    ~Herger


    2006-06-08 11:01    IP: brak danych


    wreszcie coś takiego!!!!
    profesia świetna!!!

    --
    ~Vandalizer


    2006-07-23 13:53    IP: brak danych


    Wybacz ale po pierwsze jest wiele bledow (Freya a nie Freja itd, najpierw poczytaj, potem pisz) po drugie jesli juz chciales sie wzorowac na wikingach to oni zadko walczyli bronia dwureczna, przewazal dual badz jedynka
    +tarcza. Ocena 2/10

    --
    ~Zly


    2006-08-11 18:37    IP: brak danych


    Zly.. a ty mysl nim napiszesz.. zauwazyles slowo Fantasy w pelnej nazwie ?

    To sie opiera na faktach, mitach i stereotypach..

    --
    ~Evall


    2006-12-23 20:10    IP: brak danych


    Dzięki Evall
    --
    Vaticinator



    2007-02-11 16:34    IP: 83.28.87.201


    Najbardziej podobał mi się opis boga Frey!!!!
    --
    ~Renata


    2007-07-16 03:10    IP: 80.50.235.34


    Zrobione z pomysłem podoba mi sie!!! A ty Zły jak jesteś taki dobry to popraw to i wystaw na strone i zobaczymy jakie zbieżesz oceny. Ja daje chłopakowi 10/10 za pomysł i 8/10 za wykonanie. Pozdro Vaticinatorze :D i więcej takich pomysłów.
    --
    ~Gelu


    2007-07-31 22:45    IP: 83.22.73.184


    Świetny pomysł i wspaniała profesja. Ogólnie bardzo mi sie podoba.
    --
    ~Orker


    DODAJ KOMENTARZ

    Pola oznaczone gwiazdką są obowiązkowe

    Podaj swoje imię*:
    Podaj swój adres email:
    Zapisz słownie cyfrę 7*:



    Zawarte tu prace moża wykorzystywać tylko za wyraźną zgodą autorów | Magor 1999-2018 | Idea, gfx & code: Vaticinator | Twoje IP: 54.92.148.165