autor pracy:
White Lion


data zamieszczenia: lata temu
inne prace autora:
Nie masz jeszcze swojego konta? Zarejestruj się. Po pierwsze
podaj swój nick:
Wróc do menu: recenzja

Bitewniak: KRASH
TYP: Gra figurkowa
KLIMAT: SF
PRODUCENT: Cell
ILOŚĆ GRACZY:2-X


PROLOG:

Czasem jak odwiedzaliście sklep z artykułami RPG zauważyliście małe pudełeczka pomalowane w charakterystyczną szachownicę z napisem KRASH. Wielu z was ciekawiło co to za dziw to coś. Więc rozwieję to tajemnicę - KRASH jest grą figurkową w klimatach Mad Max'a. Wielu z was pamięta zapewne te dziwaczne pojazdy z części II i III tego filmu, albo chociażby morderczą taksówkę z gry Quarantine... Więc w tej oto małej gierce mamy niezwykła szanse wcielenia się w wojownika szos i dokopanie swemu przeciwnikowi używając do tego własnoręcznie wyposażonego samochodu. Gra ta została wymyślona przez pewnego Szweda Stefana Ljungqvist'a (Skrzynka piwa temu (oczywiście bezalkoholowego :) kto nie jest na germanistyce i to bezbłędnie przeczyta).

1. ŚWIAT GRY:

Tu autor gry się nie postarał zbytnio... cytuje instrukcje : "Na odległej, pustynnej planecie bandyckie gangi i promienni bohaterowie wyścigów walczą w wyjących wehikułach o władzę nad rozpadającą się cywilizacją.
Kiedy pył opada, a wrzeszczące silniki zamierają, na polu walki pozostaje tylko zwycięzca. Upewnij się że ty nim będziesz...". W tych dwóch zdaniach autorzy zawarli pełną dramatyzmu historie ich wymyślonego świata... brawo za inwencje twórczą. (Chociaż prawdę mówiąc widziałem durniejsze fabuły...) Jednakże zostawia to graczom totalną swobodę w kreacji własnego świata... zależy od graczy czy to wykorzystają...

OCENA: 2/10

2. JAKOŚĆ FIGUREK

Wytwory produkcji CELL'a do dzieł sztuki nie należą, ale mają swój nieodparty klimat... rodzajów samochodów mamy dwa: prezentowany obok typowo sportowy oraz karawan (moje pierwsze skojarzenie;) ). Nie jest to może wielka ilość, ale chyba więcej rodzajów nie potrzeba, zważywszy na to że dysponujemy 53(!) elementami wyposażenia. Samochody są łatwe w złożeniu, potrzebujemy tylko dobrego dwukomponentowego kleju do metalu (coś ala Poxilina) i pilniczka do usunięcia jego nadmiaru. Podkład przylega lekko do metalu, i nie ma problemów z jego nanoszeniem. Wygląd samochodów jest niezły. A ich rozmiary perfekcyjnie dobrane (ale o tym za chwilę).

Co do elementów wyposażenia - jak już wspomniałem, jest ich 53. Z łatwością wchodzą w zaczepy,czasem tylko trzeba poprawić pilniczkiem. Wygląd elementów wyposażenia przypomina gry komputerowe (np. Death Track, Carmageddon, Quarantine). Ilość wyposażenia jest imponująca: zderzaki, wyrzutnie rakiet, karabiny maszynowe, miotacze ognia, gąsienice, dopalacze i wiele innych...    co do ich wykonania nie mogę mieć zarzutów. Jednym słowem - solidna robota

OCENA: 8/10(za ilość elementów wyposażenia)

3. ELEMENTY DODATKOWE (Farby, Dioramy)

Niestety na rynku nie ma markowych farb (NITRO) do KRASH'a. Ale te modelarskie i z Warmłotka się równie dobrze sprawują... więc nie ma większych problemów z tym. Co się tyczy dioramy... również nie sprowadzono do Polski markowych elementów dioram...Trzeba polegać więc na własnej wyobraźni i metodzie na MacGywer'a. Radzę poszperać w Portalach... swego czasu było dużo artykułów na temat dioram do Warmłotka 40.000.

OCENA: BRAK (Ze względu na brak markowych produktów)

4. INSTRUKCJA

Ładnie wykonana.
14 stron w pełni opisuje wszystkie aspekty gry i wszystkie 53 elementy wyposażenia. Z tyłu instrukcji jest mała linijka(14,5 cm) do odmierzania odległości. Cała instrukcja mieści się od kieszeni, więc bez problemu można ją zabrać gdziekolwiek.
Na pochwałę zasługuje przedstawienie elementów wyposażenia w formie dość pobrudzonych/prześwietlonych slajdów projektów.
Instrukcja w PEŁNI po polsku.

OCENA: 7/10 (Za rozmiar, obszerny opis zasad) (+1 za polonizacje dla nie-poliglotów ;) )

5. ZASADY GRY

W miarę proste. Gra się sprowadza do wymanewrowania przeciwnika i wystrzeleniu mu w kuper solidnej porcji ołowiu. Przypomina to trochę gry planszowe typu "Operacja Lew Morski" i "Piekło na Pacyfiku". Akurat do pogrania w zimowe wieczory, albo zimowe dni. W instrukcji opisano wszystkie zasady i sporne kwestie więc nie trzeba żadnych dodatkowych podręczników. Ograniczenia w ilości zaczepów na broń nie pozwalają na stworzenie Uber-auta. Gra jest wyblansowana.
Do gry potrzebne są: dwóch graczy, dwie kostki k6 (na szczęście są dostarczane z grą) i linijka (jakby kto nie miał można wykorzystać tą z instrukcji), no i papier i ołówki.

OCENA: 7/10 (Proste zasady i brak jakichkolwiek niejasności)

6. KOMFORT GRY

Mały rozmiar wozów i instrukcji, pozwala na wzięcie ich wszędzie... jako pole gry możemy użyć trawnika przed domem, plaży, a nawet piaskownicy... Proste zasady nie powodują nieustannego przekopywania się przez tony podręczników. I jeszcze fakt że możemy własnoręcznie wyposażać swe wozy. Gut, gut, a nawet bardziej niż gut!

OCENA: 10/10 (Grać można praktycznie wszędzie!, małe rozmiary)

OGÓŁEM:

ocena: 34/50

Czyli: Nie jest to może objawienie roku, ale gra zasługuje na uznanie. Łatwo ją wziąć praktycznie wszędzie. Poza tym ile radości można czerpać z tworzenia swej małej brygady śmierci (można sterować więcej niż jednym pojazdem na gracza). Jednym słowem: produkt wart zauważenia.


DO KUPIENIA:
PODSTAWKA KRASHA - Wóz + 6 Elementów wyposażenia + Instrukcja + 2 kości k6 (wersja mini)
DODATKOWY WÓZ - Wóz + 6 Elementów wyposażenia
DODATKOWE WYPOSAŻENIE - 6 Elementów wyposażenia

(Sorry za brak cennika, ale nie jestem zorientowany ile Krash aktualnie kosztuje (mój mam od roku i mogło się coś zmienić))


KOMENTARZE:

Brak komentarzy


DODAJ KOMENTARZ

Pola oznaczone gwiazdką są obowiązkowe

Podaj swoje imię*:
Podaj swój adres email:
Zapisz słownie cyfrę 7*:



Zawarte tu prace moża wykorzystywać tylko za wyraźną zgodą autorów | Magor 1999-2018 | Idea, gfx & code: Vaticinator | Twoje IP: 54.152.38.154